Szeretem az exem

Sokan úgy gondolják, a szakítás egy végleges dolog.

A szakítás nem egy kőfal és nem is egy megváltoztathatatlan szentírás. Sokszor, csak egy segélykiáltás, egy nagyon erős jelzés (mert a végletekig fajult valami), hogy ez az állapot így már elviselhetetlen.

A szakítás szó persze erősen sugallja, hogy valami elszakadt, egy dologból kettő lett és ha azt megragasztod, az már nem lesz olyan, mint volt. Nos, az emberi kapcsolatoknak az az előnye van, hogy nem statikusak, mint a tárgyak. Az elménk tulajdonságaiból kifolyólag képesek vagyunk bizonyos dolgokra másképp tekinteni, idővel másképp felfogni azokat. Mert lehet, hogy egy szakítás fájdalmas volt, lehet, hogy a párodat erősen megbántottad, vagy ő téged de ha megérted az okát illetve belátod, hogy ez hiba volt és nem csak szóban ismered el, hanem a lelked mélyén is tudod, akkor képes vagy változtatni ezen. De ehhez elengedhetetlen néhány alapvető párkapcsolat pszichológiai törvényt ismerni.

Mert ha ismersz pár alapvető szabályt, amivel fenn tudod tartani a kedvesed vonzalmát és aminek segítségével megérted, ő mire vágyik, képes leszel átalakítani a kapcsolatotokat valami sokkal jobbá és értékesebbé, mint az előtt. Persze a szakítás emléke megmarad, az ember elméjéből nem törlődnek csak úgy a dolgok (ha csak nem egy súlyos betegségben szenved), de tudni fogjátok a pároddal, hogy ez kellett ahhoz, hogy a boldog újra együttlét megvalósulhasson, hogy ideáig eljussatok.

Nem kell kétségbeesni a szakítás tényétől. Ha megriadsz és pánikba esel, akkor az azt jelenti, hogy nincs kontrollod a történések felett, így nem tudod a dolgokat a saját javadra fordítani. Kérdezheted “miért? lehet egyáltalán ilyen helyzetben a dolgokat a saját javamra fordítani??” A válaszom: igen. Erről kicsit lejjebb.

Ha viszont nyugodt maradsz, képes leszel irányítani a dolgokat és úgy alakítani, hogy az neked kedvező legyen.

A szakítás bizony sok-sok emberrel megesik, de közülük csak nagyon kevesen jönnek ki úgy a helyzetből, hogy számukra megfelelő legyen. Szakítás után a legáltalánosabb viselkedési minta: az emberek elkezdik sajnálni magukat, mint egy áldozatot, és egy sor rossz kérdést tesznek fel maguknak. Ahelyett, hogy ezt egy jelzésként fognák fel, tudomásul vennék és cselekednének annak megfelelően, amit el akarnak érni.

Lehet hosszasan depresszióba esni, lehet csokit falni vagy kényszerevővé válni. Lehet alkoholizálni vagy naphosszat panaszkodni, DE neked szerintem nem ez a célod. Te egy új emberré szeretnél válni, aki nem úgy tekint már a szakításra, mint eredendő fájdalomra, amivel őt bünteti a sors, hanem mint egy figyelmeztetésre.

Új emberré akarsz válni, ha vissza akarod szerezni a párod azért, ha egyedül akarsz továbblépni, akkor pedig azért.

Hogyan változhatsz meg és hogyan fordíthatod a dolgokat a saját javadra?

Itt megtalálod a válaszokat:

A szakítás leküzdése és a párkapcsolat megmentése

(kattints a linkre!)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: